Celosvětově první autonomní autobus do každého počasí jezdí na pneumatikách Nokian Hakkapeliitta
Gacha je celosvětově první samořídící autobus, který jezdí v každém počasí. Autobus má jedinečnou schopnost fungovat spolehlivě i v náročných podmínkách – ve tmě, za deště, na sněhu i sněhové břečce. Zimní pneumatiky Nokian Hakkapeliitta, kterými je autobus vybaven, zaručují bezpečí a pohodlí cestujících i v extrémních podmínkách.
Až doposud představovaly nepříznivé povětrnostní podmínky značnou překážku provozu samořídících vozidel, protože byla vyvíjena a testována v teplých podmínkách. Gacha používá zcela novou technologii řízení, jejíž funkčnost byla testována v arktických podmínkách Laponska. To autobusu poskytuje jedinečnou konkurenční výhodu oproti jiným autonomním řešením. Stylový model Gacha je revoluční prostředek nové generace vyvinutý finskou firmou Sensible 4 a japonskou firmou MUJI.
„Chtěli jsme vyvinout samořídící autobus, který bude spolehlivě fungovat i v tom nejhorším počasí. Náročné podmínky kladou vysoké požadavky také na místo kontaktu vozidla s vozovkou. Proto naše volba jednoznačně padla na zimní pneumatiky Nokian Hakkapeliitta, které tak vynikajícím způsobem doplnily naše řešení,“ říká Harri Santamala, výkonný ředitel společnosti Sensible 4.
Pneumatiky Nokian Hakkapeliitta, vyvinuté do extrémních jízdních podmínek, se zrodily z desítek let zkušeností s náročnými a proměnlivými podmínkami. Jsou vytvořeny pro jízdu v jakémkoliv prostředí, kde jsou běžné nečekané změny počasí. Bezpečnost těchto zimních pneumatik na sněhu, ledu a mokru byla vyvíjena k dokonalosti v celosvětově největším testovacím centru zimních pneumatik zvaném Bílé peklo. Více než 200 mrazivých dnů v roce nabízí náročné, ale zároveň vynikající podmínky pro testování a vyvíjení celosvětově nejbezpečnějších zimních pneumatik.
Autonomní vozidla vyžadují nejmodernější pneumatiky
Pneumatika představuje jediný kontaktní bod mezi vozidlem a vozovkou, proto je důležitým bezpečnostním faktorem. To platí i pro samořídící vozy. Výsledky nedávné studie, kterou v Evropě uskutečnila společnost Nokian Tyres, ukazují, že téměř 60 % řidičů považuje zimní pneumatiky za jedno z nejdůležitějších bezpečnostních příslušenství vozidla. Jaký typ pneumatik budou potřebovat auta budoucnosti?
„V automobilovém průmyslu přinese blízká budoucnost hodně změn. Dopravní technologie budou stále více síťové a autonomní vozidla se stanou každodenní skutečností. Kontrolní systémy těchto samořídících vozidel vyžadují moderní pneumatiky a víceúčelové údaje o jejich fungování, aby byla zajištěna bezpečná a proaktivní jízda ve všech podmínkách. Vývoj nových typů služeb a inteligentních technologií pneumatik nám umožňuje uspokojit potřeby dopravy budoucnosti a zákazníků,“ říká Jukka Kasi, senior viceprezident oddělení produktů a technologií ve společnosti Nokian Tyres.
Autobus Gacha, vybavený nehrotovanými zimními pneumatikami Nokian Hakkapeliitta R3, byl představený veřejnosti v březnu 2019. Plánováno je začít autobus používat pro přepravu cestujících ve třech finských městech během letošního jara. Cílem společností Sensible 4 a MUJI je vyvinout samořídící minibusy pro veřejnost a nabídnout zákazníkům přepravní služby již v roce 2021.
Zobrazit fotografie autobusu Gacha
Archiv novinek