Kontrolujte opotřebení svých pneumatik

Profiltiefe.jpg

Stav svých pneumatik můžete velice snadno otestovat s použitím předmětů, které máte ve své domácnosti. Testy se zápalkou a mincí jsou vhodné zvláště pro hodnocení stavu nehrotovaných pneumatik.

Všechny nejnovější pneumatiky Nokian Tyres jsou vybavené indikátory bezpečnosti jízdy. Díky nim může řidič zhodnotit stav a bezpečnost svých pneumatik. Indikátor se nachází ve středové části běhounu a udává hloubku hlavní drážky v milimetrech. Jinými slovy řečeno uvádí, kolik ještě zbývá milimetrů běhounu.

 

Test se zápalkou

Bezpečnost pneumatiky můžete měřit pomocí běžné pěticentimetrové zápalky s hlavičkou dlouhou 3–4 milimetry. Jakmile se zápalka vsune do drážky, hlavička by v ní měla celá zmizet. Test je třeba provést na několika místech. Pokud je hlavička vidět, běhoun není dostatečně bezpečný pro jízdu v zimě. Doporučujeme minimální hloubku drážky 4 milimetry. Zákon stanovuje 3 milimetry pro zimní pneumatiky a 1,6 mm pro letní pneumatiky.

 

Test s dvoueurovou mincí

Dvoueurová mince je ještě lepší měřítko pro zjišťování stavu pneumatiky. Stříbrný prstenec na okraji mince je široký necelé 4 milimetry. Pokud vystupuje z drážky, když do ní minci umístíte, a to i jen nepatrně, měli byste zvážit výměnu pneumatiky.

 

Kontrolujte stav svých hrotovaných pneumatik

Pokud hroty stále drží, ale kývají se ze strany na stranu, má pneumatika výrazně nižší přilnavost. Hrot, který se hýbe, nepronikne do ledu a má slabou přilnavost na sněhu a sněhové břečce. Pokud se uvolní velké množství hrotů –  a počet hrotů se u jednotlivých pneumatik liší –, může být přilnavost pneumatiky nebezpečně slabá. Podle legislativy je maximální povolená odchylka v počtu hrotů na jednotlivých pneumatikách na vozidle 25 %.
 
I když je žádoucí sledovat bezpečnost svých pneumatik, výsledky nemusí být dokonale přesné a spolehlivé. Řidiči totiž mají tendenci přeceňovat stav svých pneumatik. Proto společnost Nokian Tyres vyvinula u svých nových pneumatik indikátor bezpečnosti jízdy (DSI). Indikátor přesně ukazuje množství zbývajícího běhounu a bezpečných kilometrů.