Přilnavost na mokru

Bezpečnější cestování

Především u letních pneumatik je přilnavost na mokru zásadní pro celkovou bezpečnost. Nejlepší je třída A, nejslabší třída F. Třídy D a G se nepoužívají.
 
Pneumatiky s vynikající přilnavostí na mokru mají kratší brzdnou dráhu, větší jízdní stabilitu a přesnější reakce na řízení.

Rozdíl v brzdné dráze odpovídá délce čtyř vozidel

jarrutusmatka-kuvitus.jpg

Klasifikace odkazuje k brzdné dráze pneumatiky na mokrém asfaltu při brzdění z rychlosti 80 km/h. Například rozdíl v brzdné dráze mezi pneumatikou třídy A a F může být větší než 18 metrů, tedy délka čtyř vozidel. Rozdíl mezi po sobě následujícími třídami je přibližně jedna délka vozidla (3 až 6 metrů).
 
›› Nejlepší a nejhorší třída (A a F): brzdná dráha kratší o více než 18 metrů.
›› Po sobě následující třídy, například B a C, brzdná dráha kratší o délku jednoho vozidla.

Klasifikace přilnavosti na mokru může být zavádějící

Klasifikace přilnavosti na mokru nenaznačuje, jak je pneumatika vhodná pro skutečné zimní počasí. Například severské nehrotované zimní pneumatiky jsou určené pro jízdu v náročných podmínkách, často na velice kluzkých silnicích, na ledu a sněhu. Nehrotované pneumatiky vyvinuté pro středoevropské podmínky jsou určené pro rychlou jízdu, na úkor přilnavosti na ledu.