St říjen 21 2015

Nová pneumatika Nokian WR C3 pro nákladní vozy přináší spolehlivou výkonnost pro evropskou zimu

Nová pneumatika Nokian WR C3 zvládá extrémy zimy svou precizní zimní přilnavostí. Toto účinné kolo je určeno pro univerzální použití na dodávkových a nákladních vozidlech a jezdí bezpečně, trvale a lehce na městských ulicích a okresních silnicích střední Evropy. Kromě jízdního pohodlí připomínajícího osobní automobil a velmi nízkého valivého odporu optimalizuje tento nový výrobek manipulační vlastnosti zvyšující bezpečnost na zledovatělých, zasněžených a mokrých vozovkách. Těchto vlastností si vysoce cení řidiči z povolání.

Komplexní sortiment velikostí pneumatiky Nokian WR C3 nabízí všestrannost a vysoký výkon a je vyráběn na míru moderním vozidlům. Výrobce – vynálezce zimní pneumatiky – nabízí na výběr 22 výrobků ve velikostech od 14 do 17 palců. Nová řada používá jeden vzor běhounu pro lehčí i těžší vozidla. Nová pneumatika Nokian WR C3 bude u prodejců pneumatik k mání na podzim 2015.

Vyvážené a přesné

Nová pneumatika Nokian WR C3 má uklidňující pevnou přilnavost v rychle se měnícím zimním počasí střední Evropy. Tato robustní novinka si zachovává přilnavost a dobrý pocit z jízdy jak na zasněžených, tak na rozbředlých silnicích. Bezpečnostní prvky a trvanlivost nového výrobku byly posíleny vzorkem běhounu vyrobeným na míru pro různé zimní podmínky, pryžovou směsí nové generace a řadou konstrukčních inovací.

Vyvážené řízení je podporováno četnými vynálezy, které výrobce – vynálezce zimní pneumatiky – neúnavně testoval. Hustší síť zářezů pokrývá agresivní směrový vzorek běhounu. Širší jednotlivé zářezy poskytují tolik potřebnou přilnavost k povrchu, když se tření silnice neustále mění.

Pro maximalizaci přilnavosti při vyšších rychlostech a za překvapivých podmínek mají bloky běhounu na boku kapsovité zářezy. Zářezy odvádějí nebo dokonce odčerpávají vodu s povrchu vozovky a zajišťují stabilní a bezpečnou přilnavost. Zejména tyto patentované čerpací zářezy posilují přilnavost za mokra.

Unifikované centrální žebro a ohraničená střední oblast symetrického vzorku běhounu podporují stabilitu jízdy. Léta vývoje jsou zárukou rovnoměrnějšího opotřebení zajišťujícího dodatečnou bezpečnost, když pneumatika stárne. Zimní pneumatiky instalované na hnacích kolech se s největší pravděpodobností opotřebují nejprve v centrální oblasti.

Uvážená a testovaná geometrie bloku ve vzorku běhounu hladké pneumatiky Nokian WR C3 se projevuje v její vynikající ovladatelnosti na silnicích s drážkami či rýhami. Přesná ovladatelnost také pomáhá řidiči sledovat změny v úrovni tření a včas reagovat.

Pryžová směs na míru zlepšuje odolnost proti opotřebení

Trvanlivá směs běhounu je přizpůsobena náročnému a proměnlivému používání u nákladních vozidel a bezpečně zvládá vysoké teplotní rozdíly typické pro středoevropskou zimu. Pryžová směs obsahuje mnoho přírodního kaučuku a řepkového oleje pro zlepšení zimní přilnavosti a odolnosti proti přetržení.

Tato nová pryžová směs umožňuje robustní pneumatice Nokian WR C3 dosahovat výjimečné přilnavosti na zasněžených a mokrých silnicích stejně jako vynikající odolnosti proti opotřebení. Zářezy na blocích běhounu aktivně pracují bez ohledu na změny v úrovni přilnavosti a teplotě. Pryžová směs na míru také významně snižuje opotřebení a tím šetří palivo.

Speciální skobová pryžová směs byla také vyvinuta pro oblast patky pneumatiky. Pryžová směs pružně tlačí na lem kola a poskytuje oblasti patky větší odolnost při převážení těžkých nákladů. Tato inovace rovněž úspěšně minimalizuje vnitřní hluk vozidla.

Robustní konstrukce pro náročné používání

Kromě vzorku běhounu vděčí pneumatiky Nokian WR C3 za stabilní a tiché jízdní chování také robustní konstrukci. Mimořádně silná nová konstrukce s dvojitým ocelovým pásem snese náročné používání a spolehlivě zvládne i vysoké zatížení kola.

Nový pružnější ocelový drát používaný pro ocelové pásy zlepšuje ochranu proti propíchnutí. Tím se také snižuje valivý odpor, což znamená menší spotřebu paliva. Konstrukce ocelového pásu také snižuje vývin tepla a tím dále zlepšuje odolnost proti opotřebení.

Zvýšená bezpečnost a komfort

Ukazatele na běhounu poskytují vyšší komfort a bezpečí. Ukazatel opotřebení profilu (DSI) vyvinutý a patentovaný firmou Nokian Tyres indikuje zbývající hloubku dezénu na hlavních drážkách pneumatiky v číslech. Čísla se obrušují s tím, jak se opotřebovává pneumatika. Ukazatel opotřebení profilu je nyní standardním vybavením na všech zimních pneumatikách Nokian. Symbol sněhové vločky (Ukazatel zimní bezpečnosti, WSI) rovněž udává zimní bezpečnost pneumatiky. Zůstává viditelný do hloubky drážky čtyři milimetry.

Informační oblast bočnice má ukazatele místa a tlaku. Umožňuje zaznamenat správný tlak huštění a místo instalace při výměně pneumatiky. Bezpečnost je dále zlepšena novým polem, které lze použít k zaznamenání utahovacího momentu matic u kol z lehké slitiny.

Správný tlak v pneumatice je zvláště důležitý při komerčních jízdách a těžkých nákladech. Správný tlak v pneumatikách zlepšuje jízdní pocit z automobilu, zajišťuje konstrukční trvanlivost pneumatiky a snižuje spotřebu paliva.

Nová pneumatika Nokian WR C3 – spolehlivá výkonnost  

  • Maximální zimní bezpečnost a pohodlí
  • Přesné a stabilní ovládání
  • Vynikající trvanlivost i s těžkými náklady

Hlavní inovace:

Čerpací zářezy.Větší přilnavost na mokrých a zledovatělých površích.Kapsovité zářezy na boku pneumatiky odvádějí nebo dokonce odčerpávají vodu s povrchu vozovky a zajišťují stabilní a bezpečnou přilnavost.

Vzorek běhounu na míru.Větší jízdní stabilita.Unifikované centrální žebro a ohraničená střední oblast symetrického vzorku běhounu podporují stabilitu jízdy.Precizní ovládání.Rovnoměrné opotřebení vzorku.

Materiál běhounu upravený pro měnící se počasí.Větší bezpečnost, trvanlivost a účinnost paliva.Zimní materiálová směs optimalizovaná pro náročné použití bezpečně funguje v širokém teplotním rozsahu a snižuje valivý odpor.Směs dosahuje mimořádné zimní přilnavosti, nižší spotřeby paliva a vynikající odolnosti proti opotřebení.

Speciální skobová pryžová směs. Optimalizovaná trvanlivost.Pryžová směs pružně tlačí na lem kola a dodává oblasti patky větší trvanlivost.Inovace také účinně minimalizuje vnitřní hluk, protože tlumí vibrace z tělesa pneumatiky a brání jejich přenosu do pneumatiky a dále dovnitř vozidla.

Konstrukce robustního ocelového pásu.Jízdní stabilita a trvanlivost.Kromě vzorku běhounu lze stabilní a tiché ovládání přičíst i robustní konstrukci.Mimořádně silná konstrukce dvojitého ocelového pásu spolehlivě unese i vysoké zatížení kola.Nový pružnější ocelový drát používaný pro pásy zlepšuje konstrukční trvanlivost a umožňuje pneumatice zachovat si špičkové vlastnosti.Tím se také snižuje valivý odpor a spotřeba paliva.

Hustá síť zářezů.Optimální přilnavost a ovládání.Agresivní vzorek běhounu je pokryt hustší sítí zářezů.Širší jednotlivé zářezy poskytují v centrální oblasti tolik potřebnou přilnavost k povrchu, zejména při minimálním tření.

 

Archiv novinek